Søvnguiden

Viser dig vejen ud af søvnløshed

og ind i et liv med energi og overskud


Et individuelt guidet forløb på 8 uger

Sådan kommer du sikkert og trygt ud af din søvnløshed


Er du træt af, at:

  • du ikke kan se, hvordan du nogensinde skal komme ud af din søvnløshed
  • ligge og glo på vækkeuret midt om natten
  • føle dig frustreret over og fanget i søvnløshed
  • spekulere over konsekvenserne af din manglende søvn
  • høre dig selv sige igen og igen, hvor træt og udmattet du er
  • du ikke kan overskue alle de gode søvnråd eller ikke kan få dem til at virke

Vil du gerne:

  • slippe din angst, frustration og uro over manglende søvn
  • vide og mærke, at du får mest muligt ud af din søvn
  • blive i stand til at have et afslappet og godt forhold til din søvn
  • kunne glæde dig til at komme i seng og falde stille og roligt i søvn
  • have overskud til at leve dit liv på alle fronter
  • have skræddersyet og effektiv hjælp til at slippe af med søvnløshed

Så er søvnguiden vejen ud af søvnløshed for dig!


Forløbet er til dig, der:

  • ikke længere vil leve et liv med søvnløshed
  • ved, at din søvnløshed ikke bare sådan forsvinder af sig selv fra den ene dag til den anden
  • gerne vil så nemt, overskueligt og effektivt som muligt ud af din søvnløshed
  • vil have din gode og revitaliserende søvn tilbage på lang sigt
  • vil genvinde dit mentale overskud og din fysiske energi
  • gerne vil have en guide til at støtte og vejlede dig HELE vejen gennem forløbet

Efter et guidet forløb vil du:

  • ikke længere føle at søvnen kan tage magten fra dig
  • have ro og overblik, fordi du kender din faktiske søvn
  • have fået punkteret fordomme og myter om søvn, så dine bekymringer kan lægges på hylden
  • forstå de grundlæggende mekanismer i søvn og den ramme, den skal have for at virke optimalt
  • have skabt den optimale ramme for din søvn, så du ikke længere skal ligge søvnløs
  • have viden og redskaber, som kan sikre dig en god søvn resten af livet

Hvorfor et komplet guidet forløb?

Det er altid rart at blive holdt lidt i hånden, især hvis man har mistet overblikket og ikke kan finde ud af, hvor eller hvordan, man skal tage fat om problemet. Når det tilmed handler om søvn, kan manglen på samme nemt være skyld i, at du føler, at dit liv er kørt ud på et sidespor. Så er det ikke så sært, hvis du synes, at du har brug for hjælp. Et guidet forløb hjælper dig med at se søvnen fra alle sider.

Gennem arbejdet med en søvndagbog starter du med at få en afklaring på arten og omfanget af din egen søvnforstyrrelse. Den giver dig ro og overblik til det videre arbejde, hvor du finder ud af, hvorfor du ikke kan sove og præcis, hvor du kan og skal sætte ind for at hjælpe din søvn på vej.

Du får din egen søvndagbog, med søvnrelevante spørgsmål, som du skal svare på og udfylde. Jeg vil hjælpe dig med at få afmystificeret din søvnløshed yderligere ved at lære dig om søvnens grundlæggende mekanismer. Igennem dine løbende vejledninger vil du komme til at kende din egen søvn og finde ud af, at den har brug for en særlig ramme, for at kunne fungere optimalt. Ved at få en afklaring går du så at sige fra ikke at kunne forstå, hvorfor du har søvnproblemer, til både at kunne se mulige ”fælder og forbedringer” i måden du behandler din egen søvn på.

Du klædes godt på med en grundig introduktion til søvnens optimale ramme og herfra vejleder jeg dig med råd og redskaber, der passer til lige netop din situation, så du kan arbejde dig ud af din søvnløshed skridt for skridt. Du skaber i bogstavlig forstand en hensigtsmæssig og passende ramme for din søvn, så du kan sove godt resten af livet.


Derfor skal du føre søvndagbog

Er du som så mange andre også blevet lidt bedre til at huske de dårlige nætter frem for de gode? Dermed ikke sagt at de dårlige nætter ikke er der! De fylder bare meget, fordi du har fokus på dem. En søvndagbog er et fantastisk redskab, der får dig til at se på hele din søvn, altså på dine faktiske sovetidspunkter, søvnmønstre og handlinger omkring sengetid.

En søvndagbog gør de ting, som er med til at påvirke din søvn i hverdagen tydelige. Ting du enten ikke ved eller tænker så meget over ... for så havde du nok ændret det! Så snart det er skrevet ned i dagbogen, bliver det fastholdt. Du vil sikkert blive overrasket over alle de ting, som dagbogen og vejledningen giver dig mulighed for at se i et andet lys - både din reelle søvn, din hverdag og dine vaner.

​I forløbets 8 uger får du:

  • Søvndagbog du skal udfylde i 14 dage, så du kan få set på din søvn med nye briller
  • 4 timers 1:1 vejledning fordelt over 6 uger
  • Første time 1:1 vejledning består af 3 dele

1. Afklaring på arten og omfanget  af din søvnforstyrrelse (på baggrund af min analyse af din søvndagbog)

2. Essentiel viden om søvn med fokus på søvnens optimale ramme

3. Introduktion til effektive redskaber der er udvalgt specifikt til dig

  • En skræddersyet køreplan der revideres uge for uge, efterhånden som du laver fremskridt
  • Et aftaleskema så du hele tide kan huske og holde styr på, hvad det er, vi aftaler, at du skal arbejde med fra gang til gang.

På et 8 ugers forløb lærer du at forstå din søvn. Der bliver lagt en rute til dig, som giver resultater, hvis du følger den. Der kan forventes bump undervejs, fordi du skal til at skabe holdbare forandringer og skulle du komme på afveje, bliver du ledt direkte tilbage på sporet. Når der er behov, kan du altid tanke masser af støtte og motivation, så du bevarer din drivkraft og når i mål.

Er du klar?

rocket

Til at stoppe din søvnløshed, genopbygge dit livsfundament og få din livsenergi tilbage?

Til igen at opleve dyb og revitaliserende søvn, som vil have positiv effekt på stort set hele dit liv?

Til at gøre noget godt for dig selv som også alle andre omkring dig vil kunne mærke den positive effekt af?

Få den livskvalitet, som du fortjener, men indtil nu kun har drømt om?


Skal det være slut med at have dårlig samvittighed over for dig selv, din familie, dit arbejde og dine venner, fordi du nemt ender som den ”trælse” udgave af dit sande selv, når du ikke får søvn nok?

Har du fået nok af at melde afbud gentagende gange, fordi du var for drænet til at komme afsted? Nok af at mærke, at din hukommelse, dit overblik og gode humør svinder langsomt ind?


Forbliver dit søvnproblem ubehandlet, kan du tilmed risikere at udvikle andre søvnproblemer over tid.

Der findes ikke noget quickfix. Heller ikke når det handler om søvn. Men set i forhold til et helt liv og potentielt set mange flere år med søvnproblemer, så virker 8 uger som en minimal investering. Husk at du bliver klædt på til en god søvn resten af livet!

Er du i den mindste tvivl, om afklaringsforløbet er det rette forløb for dig, så kan du booke 20 minutters gratis samtale med mig. Hør hvordan du bedst kommer i gang med at komme ud af din søvnløshed og af med dit søvnproblem. Du skal hverken beslutte dig eller betale for noget. Vi finder i samtalen ud af, om forløbet er noget for dig, og om det er mig, der skal hjælpe dig på vej.

Du får altså følgende:

Søvnd​​​​agbog som du skal udfylde i 14 dage (dagbogen og vejledning til at udfylde den sendes pr. mail)

1 times intensiv 1:1 vejledning med mig (møde eller online) hvor du får:

  • En afklaring af dit søvnproblem ud fra en analyse af din dagbog
  • Undervisning i søvn og de mest effektive råd og redskaber, der passer til din situation

Yderligere 3 timers 1:1 vejledning som fordeles over de resterende 6 uger (fx 30 min om ugen).

Hvor vi arbejder med:

  • Skræddersyet køreplan der revideres hver uge – når du får nye redskaber og råd
  • Aftaleskema som uge for uge viser, hvad vi har aftalt, at du skal arbejde med  

Du får selvfølgelig alle de vigtigste pointer om søvn, din ugentlige køreplan og dit ugentlige aftaleskema fra vejledningen tilsendt som filer, så du har alt materiale til egen brug efter endt forløb.

Din investering i at genvinde god søvn med Søvnguiden er kun 6000,-